petitsioon.ee funktsionaalsusest veidi

Täna alustab petitsioon.ee ja kuivõrd mul on au olla osaline selle funktsionaalsuse kujundamisel siis tegin OpenCoffe lõpuks ühe kiire ekraaniviisori selgitamaks miks midagi kuidagi on. On veel hulk nipet-näpet parandamist, aga proovige parem liituda minu üleskutsega Kultuurikatelede kõrvale fablab! ja arvustage siinkohal kogetut. Olgu öeldud, et veel enne 10 allkirja kokkusaamist on aktsiooni maailmas juba märgatud ning pakutakse abi fablabi käivitamisel Eestis. Juhuuu! (loodame, et petitsioon.ee’l läheb sama hästi)

[ hetkel natuke madal reso, loodetavasti suudab Youtube hiljem ka parema versiooniga maha saada ]

Postitatud rubriiki sahteldamata asjad. Talleta püsiviide. Kommenteerimine ja trackback-viidete lisamine ei ole lubatud.

54 Kommentaarid

  1. mandres
    Lisatud 4. märts 2010 kell 15:26 | Püsiviide

    Ütleks nii, et Eesti kohta üllatavalt lihtne ja samas hästi toimiv ning kasutajasõbralik süsteem (erinevalt igasugustest muudest innovaatilistest “leiutistest, mis on usability poole pealt täiesti mööda ja konarlikud)!:) See ekraaniviisor oli ka päris viisakas ning hästi selgitav.

  2. mandres
    Lisatud 4. märts 2010 kell 15:26 | Püsiviide

    Ütleks nii, et Eesti kohta üllatavalt lihtne ja samas hästi toimiv ning kasutajasõbralik süsteem (erinevalt igasugustest muudest innovaatilistest “leiutistest, mis on usability poole pealt täiesti mööda ja konarlikud)!:) See ekraaniviisor oli ka päris viisakas ning hästi selgitav.

  3. Lisatud 4. märts 2010 kell 15:35 | Püsiviide

    Milleks on kasulik säherdune funktsionaalsus, et pangas maksmast tulles ilmub justkui eestikeelses portaalis leht kirjadega “title” ja “body”? Tiitli- ja kehahimu lööb välja?

  4. Lisatud 4. märts 2010 kell 15:35 | Püsiviide

    Milleks on kasulik säherdune funktsionaalsus, et pangas maksmast tulles ilmub justkui eestikeelses portaalis leht kirjadega “title” ja “body”? Tiitli- ja kehahimu lööb välja?

  5. Lisatud 4. märts 2010 kell 15:37 | Püsiviide

    Ah jaa, kasutustingimused on sympaatselt lakoonilised.

  6. Lisatud 4. märts 2010 kell 15:37 | Püsiviide

    Ah jaa, kasutustingimused on sympaatselt lakoonilised.

  7. Lisatud 4. märts 2010 kell 15:37 | Püsiviide

    Ah jaa, kasutustingimused on sympaatselt lakoonilised.

  8. Indrek
    Lisatud 4. märts 2010 kell 18:22 | Püsiviide

    Hoopis teemaväline küsimus: mis tarkvaraga see screencast tehtud/salvestatud on?

  9. Indrek
    Lisatud 4. märts 2010 kell 18:22 | Püsiviide

    Hoopis teemaväline küsimus: mis tarkvaraga see screencast tehtud/salvestatud on?

  10. Lisatud 4. märts 2010 kell 18:59 | Püsiviide

    Tervitused edastatud juba minu petitsiooni loomise käigus, koopiakirjanik loodetavasti keeb omas mahlas :-) Ning ma sattusin OpenCoffel kokku välimuse teinud disaineriga ja sain kah viidata mõningatele asjadele mis spekist erinevalt välja kukkunud ning loodetavasti saab varsti korda teha.

  11. Lisatud 4. märts 2010 kell 18:59 | Püsiviide

    Tervitused edastatud juba minu petitsiooni loomise käigus, koopiakirjanik loodetavasti keeb omas mahlas :-) Ning ma sattusin OpenCoffel kokku välimuse teinud disaineriga ja sain kah viidata mõningatele asjadele mis spekist erinevalt välja kukkunud ning loodetavasti saab varsti korda teha.

  12. Lisatud 4. märts 2010 kell 19:00 | Püsiviide

    see on Techsmith.com pealt Camtasia for Mac (esimest korda sellega, varem olen teinud sama firma PC-versiooniga)

  13. Lisatud 4. märts 2010 kell 19:00 | Püsiviide

    see on Techsmith.com pealt Camtasia for Mac (esimest korda sellega, varem olen teinud sama firma PC-versiooniga)

  14. P6
    Lisatud 4. märts 2010 kell 22:44 | Püsiviide

    Privaatsuspoliitika kas puudub või on kuskil nii sügaval, mis praktiliselt võrdub selle puudumisega – aga tegu on lehega kuhu koguneb inf, mis on vabalt klassifitseeritav delikaatseteks isikuandmeteks. Transparentsus puudub, mõni võib olla küll sellest Omanike Keskliidust kuulnud, aga lehelt ei selgu ikkagi, kes selle juriidilise keha taga on. Viidatud omanikud.ee räägib hoopis koduomanike huvide esindamisest ning eesmärgist muuta kodu omamine lihtsamaks ja kergemaks. Edasi tulevad välja ka Omanike Keskliidu töötajad ning juhatus ning nende nimede nägemine (mitte et mul isikute vastu midagi oleks, aga nimedest selgub selgelt poliitiline kuuluvus) paneb veel palavamalt soovima jutu ajendiks oleval lehel kindlat lubadust, kuidas minu andmeid kasutatakse.
    Aga idee iseenesest on hea, kuid sellisel lehel tuleb usalduse ärateenimiseks rohkem vaeva näha ning kindlasti ka seda usaldust hiljem õigustama. Siduge ükski sellelt lehelt tulev asi mingi konkreetse poliitjõuga ja te kaotate hoobilt vähemalt poole oma kasutajaskonnast.. peale mida jääb asjast järgi ainult järjekordne erakondlik nišiprojekt.

  15. P6
    Lisatud 4. märts 2010 kell 22:44 | Püsiviide

    Privaatsuspoliitika kas puudub või on kuskil nii sügaval, mis praktiliselt võrdub selle puudumisega – aga tegu on lehega kuhu koguneb inf, mis on vabalt klassifitseeritav delikaatseteks isikuandmeteks. Transparentsus puudub, mõni võib olla küll sellest Omanike Keskliidust kuulnud, aga lehelt ei selgu ikkagi, kes selle juriidilise keha taga on. Viidatud omanikud.ee räägib hoopis koduomanike huvide esindamisest ning eesmärgist muuta kodu omamine lihtsamaks ja kergemaks. Edasi tulevad välja ka Omanike Keskliidu töötajad ning juhatus ning nende nimede nägemine (mitte et mul isikute vastu midagi oleks, aga nimedest selgub selgelt poliitiline kuuluvus) paneb veel palavamalt soovima jutu ajendiks oleval lehel kindlat lubadust, kuidas minu andmeid kasutatakse.
    Aga idee iseenesest on hea, kuid sellisel lehel tuleb usalduse ärateenimiseks rohkem vaeva näha ning kindlasti ka seda usaldust hiljem õigustama. Siduge ükski sellelt lehelt tulev asi mingi konkreetse poliitjõuga ja te kaotate hoobilt vähemalt poole oma kasutajaskonnast.. peale mida jääb asjast järgi ainult järjekordne erakondlik nišiprojekt.

  16. Lisatud 4. märts 2010 kell 23:17 | Püsiviide

    Takkajärele mõteldes tuli meelde, et kuskil petitsiooni koostamise käigus kyll lubati mingit adminni vms, kes mu taotluse läbi vaatavat (alles pärast raha saamist, eks ole), ent keegi pole ytelnud, kes ta on, millal ta seda teeb, kas või kuidas ta mind otsusest teavitab või kas ta äraytlemise korral raha tagasi maksab (kas ma olen sel juhul teenuse saanud, on suurepäraselt ja pikaajaliselt vaieldav). Ning jah, ainus operatiivne kontakt on Omanike Keskliidu telefon, ent ma olen miskipärast veendunud, et seal ollakse ysna yllatunud, kui ma neilt oma petitsiooni saatuse kohta kysin.

  17. Lisatud 4. märts 2010 kell 23:17 | Püsiviide

    Takkajärele mõteldes tuli meelde, et kuskil petitsiooni koostamise käigus kyll lubati mingit adminni vms, kes mu taotluse läbi vaatavat (alles pärast raha saamist, eks ole), ent keegi pole ytelnud, kes ta on, millal ta seda teeb, kas või kuidas ta mind otsusest teavitab või kas ta äraytlemise korral raha tagasi maksab (kas ma olen sel juhul teenuse saanud, on suurepäraselt ja pikaajaliselt vaieldav). Ning jah, ainus operatiivne kontakt on Omanike Keskliidu telefon, ent ma olen miskipärast veendunud, et seal ollakse ysna yllatunud, kui ma neilt oma petitsiooni saatuse kohta kysin.

  18. Anton
    Lisatud 5. märts 2010 kell 07:50 | Püsiviide

    Ebaviisakas minust kritiseerida, aga usability poolelt oleks ju mõttekas kohe allkirjastamise nupud listi panna, sest muud seal lehel ju teha ei ole.

    Niipalju, kui ma seal üritusi läbi klikkisin ei olnud järgneval lehel midagi põnevat ja tundus lihtsalt landing pagena kolmele erinevale tegevusele

    * allkirjastamine
    * sõbrale saatmine
    * allkirjade vaatamine

  19. Anton
    Lisatud 5. märts 2010 kell 07:50 | Püsiviide

    Ebaviisakas minust kritiseerida, aga usability poolelt oleks ju mõttekas kohe allkirjastamise nupud listi panna, sest muud seal lehel ju teha ei ole.

    Niipalju, kui ma seal üritusi läbi klikkisin ei olnud järgneval lehel midagi põnevat ja tundus lihtsalt landing pagena kolmele erinevale tegevusele

    * allkirjastamine
    * sõbrale saatmine
    * allkirjade vaatamine

  20. Lisatud 5. märts 2010 kell 08:07 | Püsiviide

    Kui e-post on peetud piisavaks isikut tõendavaks vahendiks, siis jääb ainult küsimus, et miks puudub nimekirjast mobiil-ID?

    Ja noh, juba eelmainitud privapoliitika oleks ka ikka mõistlik üles riputada. Hetkel saab ID-kaardiga allkirjastades üsna hääd andmed kasutaja kohta, tahaks teada, et mis moodi neid hoitakse ja kes vastutab, et väärkasutust nendega ei toimu?

  21. Lisatud 5. märts 2010 kell 08:07 | Püsiviide

    Kui e-post on peetud piisavaks isikut tõendavaks vahendiks, siis jääb ainult küsimus, et miks puudub nimekirjast mobiil-ID?

    Ja noh, juba eelmainitud privapoliitika oleks ka ikka mõistlik üles riputada. Hetkel saab ID-kaardiga allkirjastades üsna hääd andmed kasutaja kohta, tahaks teada, et mis moodi neid hoitakse ja kes vastutab, et väärkasutust nendega ei toimu?

  22. Lisatud 5. märts 2010 kell 10:28 | Püsiviide

    Eile registreerisin ennast ära, kysiti 25 krooni ettemaksu ja lubati asi yle vaadata. Täna leidsin lingi “minu petitsioon”. (Kas seda eile polnud või ma ei märganud?) Sisse logides nõuti nõustumist olematute kasutustingimustega, http://petitsioon.ee/terms on ikka veel tyhi.

    Igatahes sain seejärel järgmise teate:
    “Petitsioon on avaldamiseks valmis. Edasi:

    Maksa avaldamistasu 100 krooni.
    Vajadusel redigeeri petitsiooni sõnastust ja seadista statistika.
    Esita taotlus petitsiooni avaldamiseks.
    Teenuse haldur vaatab petitsiooni üle ja teeb avalikuks.”

    Huuuvitav. Kui poes on kapsa kõrval silt “3 kr/kg”, maksta tuleb kohe kapsaletis juures ja kassas kysitakse järsku veel 12 krooni kilost, mida härrased asjapulgad ja haldurid sellest siis arvavad? Kui vastupidiselt algselt lubatule on “taotlus” (kuhu see esitada tuleb ja mitmes eksemplaris?) ikka veel “yle vaatamata”, kas 100 krooni maksmise järel tuleb järgmine teade, et nyyd makske 500? Ja kui ma nyyd ei soovi maksta kõrgemat hinda kui mulle algselt mõista anti, kas ma võin oma ettemaksu siis korstnasse kirjutada, kui just kahekymne viieka pärast tarbijakaitseametiga juntida ei viitsi?

    Äärmiselt nutikas ärimudel. Teadupärast oleks ka ebaeetiline jätta kollanokkadele alles nende raha.

  23. Lisatud 5. märts 2010 kell 10:28 | Püsiviide

    Eile registreerisin ennast ära, kysiti 25 krooni ettemaksu ja lubati asi yle vaadata. Täna leidsin lingi “minu petitsioon”. (Kas seda eile polnud või ma ei märganud?) Sisse logides nõuti nõustumist olematute kasutustingimustega, http://petitsioon.ee/terms on ikka veel tyhi.

    Igatahes sain seejärel järgmise teate:
    “Petitsioon on avaldamiseks valmis. Edasi:

    Maksa avaldamistasu 100 krooni.
    Vajadusel redigeeri petitsiooni sõnastust ja seadista statistika.
    Esita taotlus petitsiooni avaldamiseks.
    Teenuse haldur vaatab petitsiooni üle ja teeb avalikuks.”

    Huuuvitav. Kui poes on kapsa kõrval silt “3 kr/kg”, maksta tuleb kohe kapsaletis juures ja kassas kysitakse järsku veel 12 krooni kilost, mida härrased asjapulgad ja haldurid sellest siis arvavad? Kui vastupidiselt algselt lubatule on “taotlus” (kuhu see esitada tuleb ja mitmes eksemplaris?) ikka veel “yle vaatamata”, kas 100 krooni maksmise järel tuleb järgmine teade, et nyyd makske 500? Ja kui ma nyyd ei soovi maksta kõrgemat hinda kui mulle algselt mõista anti, kas ma võin oma ettemaksu siis korstnasse kirjutada, kui just kahekymne viieka pärast tarbijakaitseametiga juntida ei viitsi?

    Äärmiselt nutikas ärimudel. Teadupärast oleks ka ebaeetiline jätta kollanokkadele alles nende raha.

  24. Lisatud 5. märts 2010 kell 11:13 | Püsiviide

    See 100 on jäänud teksti sisse arendusest, tuleb üles otsida ja fiksida. Selleks on alati hea saada URL muideks :-)

  25. Lisatud 5. märts 2010 kell 11:13 | Püsiviide

    See 100 on jäänud teksti sisse arendusest, tuleb üles otsida ja fiksida. Selleks on alati hea saada URL muideks :-)

  26. Lisatud 5. märts 2010 kell 11:15 | Püsiviide

    Niivõrd kui mina elu näinud olen, fiksitakse vastuolu korral hinnakirjas ikka väiksem summa suuremaks, nii et suurema hinnaga urle pole mõtet salvestada. ;)

  27. Lisatud 5. märts 2010 kell 11:15 | Püsiviide

    Niivõrd kui mina elu näinud olen, fiksitakse vastuolu korral hinnakirjas ikka väiksem summa suuremaks, nii et suurema hinnaga urle pole mõtet salvestada. ;)

  28. Lisatud 5. märts 2010 kell 13:13 | Püsiviide

    See on täitsa huvitav tükk.

    – Alguse ja Petitsioonide lehekülgede ainus vahe on mis? Oleks siis ausalt kirjutanud – Petitsioonid bännuga, Petitsioonid ilma bännuta. Võin äkki veel mingi kolmas valik peamenüüsse? Petitsioonid üllatusbännuga.

    – kogu petitsioon on klikitav, aga lisaks on veel nupp ka tehtud ?

    – klikkides “Loe lisaks”, saame lisaks mida? Tervelt 3 linki saame juurde – “Kes on juba oma allkirja andnud?”, “Kutsu tuttavad hääletama!”, “Loe Täpsemalt”. Kas need 3 linki on väärt ühte klikki?

    – klikime siis sellel Kakumäel ja “Kes on juba oma allkirja andnud?”. Klikime “Vanemad” jõuame järgmisele lehele. Viimane allkiri on nr. 3, Kokku on 160 ja ühtegi tühistatud ei ole. Esimene on 160 ja viimane on 3. Klikime nupul “Uuemad”, ajax võlub meid nüüd lehekülje keskele, mitte algusesse, mitte lõppu, vaid keskele. Keskele! Skrollime alla tagasi – boom – nuppu “Uuemad” enam ei ole. Ehk siis skrollida saab vaid ühe korra. Keegi pole vaevunud testima.

    – ajaxiga lehekülgede vahetumine on tehtud, aga back nupp muidugi ei tööta.

  29. Lisatud 5. märts 2010 kell 13:13 | Püsiviide

    See on täitsa huvitav tükk.

    – Alguse ja Petitsioonide lehekülgede ainus vahe on mis? Oleks siis ausalt kirjutanud – Petitsioonid bännuga, Petitsioonid ilma bännuta. Võin äkki veel mingi kolmas valik peamenüüsse? Petitsioonid üllatusbännuga.

    – kogu petitsioon on klikitav, aga lisaks on veel nupp ka tehtud ?

    – klikkides “Loe lisaks”, saame lisaks mida? Tervelt 3 linki saame juurde – “Kes on juba oma allkirja andnud?”, “Kutsu tuttavad hääletama!”, “Loe Täpsemalt”. Kas need 3 linki on väärt ühte klikki?

    – klikime siis sellel Kakumäel ja “Kes on juba oma allkirja andnud?”. Klikime “Vanemad” jõuame järgmisele lehele. Viimane allkiri on nr. 3, Kokku on 160 ja ühtegi tühistatud ei ole. Esimene on 160 ja viimane on 3. Klikime nupul “Uuemad”, ajax võlub meid nüüd lehekülje keskele, mitte algusesse, mitte lõppu, vaid keskele. Keskele! Skrollime alla tagasi – boom – nuppu “Uuemad” enam ei ole. Ehk siis skrollida saab vaid ühe korra. Keegi pole vaevunud testima.

    – ajaxiga lehekülgede vahetumine on tehtud, aga back nupp muidugi ei tööta.

  30. Lisatud 5. märts 2010 kell 14:36 | Püsiviide

    ära ole nii kibestunud palun – selleks olen siin mina :-)

    A ma räägin sulle ühe loo sellest, kuidas kasutajate tagasisidega pole muhvigi peale hakata. Tüüpiline kõne mobla-opa supporti kõlab teadupoolest vormis “Türa ma seisan siin panga peal ja ma ütlen teile – pulgad on totaalselt perses”. Mida saab teha tips toru teises otsas? Paneb koos järgmise koondarvega teele kaardikese vabandusega ja uue korraliku butt-plug'i…

  31. Lisatud 5. märts 2010 kell 14:36 | Püsiviide

    ära ole nii kibestunud palun – selleks olen siin mina :-)

    A ma räägin sulle ühe loo sellest, kuidas kasutajate tagasisidega pole muhvigi peale hakata. Tüüpiline kõne mobla-opa supporti kõlab teadupoolest vormis “Türa ma seisan siin panga peal ja ma ütlen teile – pulgad on totaalselt perses”. Mida saab teha tips toru teises otsas? Paneb koos järgmise koondarvega teele kaardikese vabandusega ja uue korraliku butt-plug'i…

  32. Lisatud 5. märts 2010 kell 15:42 | Püsiviide

    Yhe mu kunagise tuttava tagasiside telefonifirmale ringleb siiani veebis mp3-failina. Kuuldavasti pakuti paar aastat hiljem kompensatsiooniks arvutit, aga kas ta sellest ise ka kuulis, ei oska ytelda. Ilmselt polnud kummalgi osapoolel toonasest suhtlusaktist erilist rõõmu.

    Praeguseks yteldakse mu katsetuse kohta kirjas “olek salvestatud/ootel”, nõutakse maksmist ja aktiveerimist. Maksmislehel seisab endiselt “Maksa avaldamistasu 100 krooni” ilma igasuguse märgita sellest, et yks kord juba midagi makstud on. Kust mina kui lõppkasutaja peaksin teada saama, kas selles jutus on mingi viga, mis ära parandatakse, ei oska ytelda.

    Minu puhtisikliku ning kindlasti mitte erapooletu mulje kohaselt on pysti pandud algselt toreda ideega portaal, mille haldamisega ei tegele mitte keegi (või on tõesti kasutajaid yhe päevaga nii palju kogunenud, et nendega suhtlemine yle jõu käib? /.?), millega seotud isikud pyyavad ennast varjata, mille kasutustingimused on salastatud ning milles ei paista olevat ka yhtki võimalust profiil kustutada. Aga mul on ka järjekindlalt depressiivne maailmapilt, nii et sellest muljest ei pea keegi laskma ennast häirida.

  33. Lisatud 5. märts 2010 kell 15:42 | Püsiviide

    Yhe mu kunagise tuttava tagasiside telefonifirmale ringleb siiani veebis mp3-failina. Kuuldavasti pakuti paar aastat hiljem kompensatsiooniks arvutit, aga kas ta sellest ise ka kuulis, ei oska ytelda. Ilmselt polnud kummalgi osapoolel toonasest suhtlusaktist erilist rõõmu.

    Praeguseks yteldakse mu katsetuse kohta kirjas “olek salvestatud/ootel”, nõutakse maksmist ja aktiveerimist. Maksmislehel seisab endiselt “Maksa avaldamistasu 100 krooni” ilma igasuguse märgita sellest, et yks kord juba midagi makstud on. Kust mina kui lõppkasutaja peaksin teada saama, kas selles jutus on mingi viga, mis ära parandatakse, ei oska ytelda.

    Minu puhtisikliku ning kindlasti mitte erapooletu mulje kohaselt on pysti pandud algselt toreda ideega portaal, mille haldamisega ei tegele mitte keegi (või on tõesti kasutajaid yhe päevaga nii palju kogunenud, et nendega suhtlemine yle jõu käib? /.?), millega seotud isikud pyyavad ennast varjata, mille kasutustingimused on salastatud ning milles ei paista olevat ka yhtki võimalust profiil kustutada. Aga mul on ka järjekindlalt depressiivne maailmapilt, nii et sellest muljest ei pea keegi laskma ennast häirida.

  34. Lisatud 5. märts 2010 kell 16:29 | Püsiviide

    Ma katsun ennast selle põhjustega kurssi viia – kahjuks sattusin sobilikult kaks päeva koolitust tegema ning kaks on veel ees… miks ma pole operatiiv-taktilises vaates sees. (jahloomulikult peaks sellised asjad olema tegelt aretaja poolt testitud jne)

  35. Lisatud 5. märts 2010 kell 16:29 | Püsiviide

    Ma katsun ennast selle põhjustega kurssi viia – kahjuks sattusin sobilikult kaks päeva koolitust tegema ning kaks on veel ees… miks ma pole operatiiv-taktilises vaates sees. (jahloomulikult peaks sellised asjad olema tegelt aretaja poolt testitud jne)

  36. Lisatud 5. märts 2010 kell 17:26 | Püsiviide

    Jajah, mind ennast häirib hetkel eriti see, et petitsioon.ee/fablab ma justnagu allkirjastaks muuhulgas mingid prantsustkeelsed RSS-kirjed :-)

    Klikitavale alale lisaks nupp… kuulub valdkonda miks on liftis nupp “sulge uksed” – meil vist isegi toimib, aga USA kõrghoonetes olevat liftihaldus nii täpne teadus, et see nupp on puhtalt jätmaks kasutajatele muljet nagu nende nupuvajutustest sõltuks midagi. Ehk siis kui see aitab 10% inimestel toime tulla siis fine. Enne Sinu kommentaari jõudsin muideks just loengul kritiseerida ühte veebi millel ei olnud kogu ala klikitav :-)

    Algus vs petitsioonid – seal saab olema rohkem navi, filtrid jne. Võiks olla muidugi seniks peidetud kuni tekib rohkem sisu.

    Lisakliki küsimus – nõus. Sisuliselt probleem selles kuidas juhendada kasutajad petitsiooni algatama. See enne “loe täps” ala peaks katma rohkem inffi, hetkel paraku ei luba looja poolel isegi html-märgendust (ja ei kuva lõiguvahesid…).

    Enivei – tänud, edastan.

  37. Lisatud 5. märts 2010 kell 17:26 | Püsiviide

    Jajah, mind ennast häirib hetkel eriti see, et petitsioon.ee/fablab ma justnagu allkirjastaks muuhulgas mingid prantsustkeelsed RSS-kirjed :-)

    Klikitavale alale lisaks nupp… kuulub valdkonda miks on liftis nupp “sulge uksed” – meil vist isegi toimib, aga USA kõrghoonetes olevat liftihaldus nii täpne teadus, et see nupp on puhtalt jätmaks kasutajatele muljet nagu nende nupuvajutustest sõltuks midagi. Ehk siis kui see aitab 10% inimestel toime tulla siis fine. Enne Sinu kommentaari jõudsin muideks just loengul kritiseerida ühte veebi millel ei olnud kogu ala klikitav :-)

    Algus vs petitsioonid – seal saab olema rohkem navi, filtrid jne. Võiks olla muidugi seniks peidetud kuni tekib rohkem sisu.

    Lisakliki küsimus – nõus. Sisuliselt probleem selles kuidas juhendada kasutajad petitsiooni algatama. See enne “loe täps” ala peaks katma rohkem inffi, hetkel paraku ei luba looja poolel isegi html-märgendust (ja ei kuva lõiguvahesid…).

    Enivei – tänud, edastan.

  38. Lisatud 5. märts 2010 kell 19:23 | Püsiviide

    Sulle, kui urlipedele :-), miks on http://petitsioon.ee/kakumae ja http://petitsioon.ee/signers/kakumae/, kui peaks olema http://petitsioon.ee/kakumae/signers

    Ja see pagination? Nii üldfilosoofiliseltki – mis mõte on ajaxifeeritud paginationil kui sellisel üldse? Ma ei tea muud varianti, kui et püsiv sisu on pagineeritavaga võrreldes oluliselt suurem/mahukam või on mingi muu eriline põhjus/vajadus seda paigal hoida. Seevastu, kui lehekülge vahetades vahetub praktiliselt kogu sisu (nagu teil seal) ja back ei tööta, refresh ei tööta, siis selline asi ausalt öeldes ainult vihastab.

  39. Lisatud 5. märts 2010 kell 19:23 | Püsiviide

    Sulle, kui urlipedele :-), miks on http://petitsioon.ee/kakumae ja http://petitsioon.ee/signers/kakumae/, kui peaks olema http://petitsioon.ee/kakumae/signers

    Ja see pagination? Nii üldfilosoofiliseltki – mis mõte on ajaxifeeritud paginationil kui sellisel üldse? Ma ei tea muud varianti, kui et püsiv sisu on pagineeritavaga võrreldes oluliselt suurem/mahukam või on mingi muu eriline põhjus/vajadus seda paigal hoida. Seevastu, kui lehekülge vahetades vahetub praktiliselt kogu sisu (nagu teil seal) ja back ei tööta, refresh ei tööta, siis selline asi ausalt öeldes ainult vihastab.

  40. Lisatud 5. märts 2010 kell 19:46 | Püsiviide

    you are so totally pwned by urlipede, have a soap ready :-) see on tõesti minu spekk, mõeldes mh isiklikult Sinu ja teiste tagasihoidlike isikute peale – vt petitsioon.ee/robots.txt (ehk siis olemaks kindel, et isegi elementaarse robots.txt parsimisoskusega otsimootorid nimekirju ei indekseeri ning tagasihoidlikud inimesed googlest ja netist enda nimesid ei leia – on mõningaid kogemusi keerukamate kirjete mittetoimimisega). muideks, ekraaniviisoris ma isegi viitan sellele (a lahenda parem mõistatus: kust on pärit minu poolt varem eemaldatud allakirjutanu nimi?)

    aga ajaks on seal jah…

  41. Lisatud 5. märts 2010 kell 19:46 | Püsiviide

    you are so totally pwned by urlipede, have a soap ready :-) see on tõesti minu spekk, mõeldes mh isiklikult Sinu ja teiste tagasihoidlike isikute peale – vt petitsioon.ee/robots.txt (ehk siis olemaks kindel, et isegi elementaarse robots.txt parsimisoskusega otsimootorid nimekirju ei indekseeri ning tagasihoidlikud inimesed googlest ja netist enda nimesid ei leia – on mõningaid kogemusi keerukamate kirjete mittetoimimisega). muideks, ekraaniviisoris ma isegi viitan sellele (a lahenda parem mõistatus: kust on pärit minu poolt varem eemaldatud allakirjutanu nimi?)

    aga ajaks on seal jah…

  42. Lisatud 5. märts 2010 kell 19:46 | Püsiviide

    you are so totally pwned by urlipede, have a soap ready :-) see on tõesti minu spekk, mõeldes mh isiklikult Sinu ja teiste tagasihoidlike isikute peale – vt petitsioon.ee/robots.txt (ehk siis olemaks kindel, et isegi elementaarse robots.txt parsimisoskusega otsimootorid nimekirju ei indekseeri ning tagasihoidlikud inimesed googlest ja netist enda nimesid ei leia – on mõningaid kogemusi keerukamate kirjete mittetoimimisega). muideks, ekraaniviisoris ma isegi viitan sellele (a lahenda parem mõistatus: kust on pärit minu poolt varem eemaldatud allakirjutanu nimi?)

    aga ajaks on seal jah… äkki samal põhjusel?

    TÄIENDET: “[…] oleks mõistlik allkirjaleht realiseerida kas eraldi lehena mis asub URLi-puus nt /signatures/[kampaaniaurl] all ja on robots.txt’iga ligipääsuks keelatud (mis mõistagi ei tähenda, et mitte-heatahtlik robot neid indekseerida ei suudaks; alternattiv meta-võtme robot noindex kasutamine) või siis AJAX-lahendusena mis kuvab allkirju aktsioonitekstiga samal lehele ja lubab neid leht-haaval lapata aga tagab selle, et allkirjade teksti ei indekseerida (see võib muutuda, aga seisuga kevad-2009 tundub asi nii olema – http://shrt.st/6aw).”

  43. Olev
    Lisatud 5. märts 2010 kell 21:07 | Püsiviide

    herr Marvet!
    Seni olete hoolega teisi kritiseerinud, kuid seekord ikka ise tõsiselt toore asja promovideoga välja tulnud! Miks nii kiire oli?
    Paar küsimust:
    a) mis kontsepti alusel nüüd suvalise e-postkasti abil tuvastamist äkki autentimiseks nimetatakse? Ntx Gmail saab teha nii janku.juss kui ka petr.marvet jne aliaseid, kõik lähevad arvesse?
    2) kuidas on üldse võimalik, et pärast allkirja andmist saab mingi admin allkirjastamise alusteksti muuta (ükskõik, mis põhjusel) ja teiselt poolt kasutaja oma juba antud allkirja maha salata?
    3) reklaamitav keskkond on täies mahus manipuleeritav teenusepakkuja poolt, mingit audit trail'i ei paista tulevatki ning seetõttu pole küll põhjust teda kuidagi teistest paremaks pidada
    4) privaatsuspoliitika puudumine on tavalise-lihtsa arvutikasutaja suhtes juba kuritegelik
    4) pool miljonit krooni selle hakatise eest välja võtta – “hea töö, poisid!”

    Tõsiselt pettunud.

  44. Olev
    Lisatud 5. märts 2010 kell 21:07 | Püsiviide

    herr Marvet!
    Seni olete hoolega teisi kritiseerinud, kuid seekord ikka ise tõsiselt toore asja promovideoga välja tulnud! Miks nii kiire oli?
    Paar küsimust:
    a) mis kontsepti alusel nüüd suvalise e-postkasti abil tuvastamist äkki autentimiseks nimetatakse? Ntx Gmail saab teha nii janku.juss kui ka petr.marvet jne aliaseid, kõik lähevad arvesse?
    2) kuidas on üldse võimalik, et pärast allkirja andmist saab mingi admin allkirjastamise alusteksti muuta (ükskõik, mis põhjusel) ja teiselt poolt kasutaja oma juba antud allkirja maha salata?
    3) reklaamitav keskkond on täies mahus manipuleeritav teenusepakkuja poolt, mingit audit trail'i ei paista tulevatki ning seetõttu pole küll põhjust teda kuidagi teistest paremaks pidada
    4) privaatsuspoliitika puudumine on tavalise-lihtsa arvutikasutaja suhtes juba kuritegelik
    4) pool miljonit krooni selle hakatise eest välja võtta – “hea töö, poisid!”

    Tõsiselt pettunud.

  45. Lisatud 6. märts 2010 kell 06:26 | Püsiviide

    Seda nimetatakse seal küll vist allkirjastamiseks, mitte autentimiseks (või kasutasin ma ekraaniviisoris autentimist?). A kes tahab võib korraldada aktsiooni mis lubab ainult ID-kaarti (ja mobiilIDd, mis hetkel veel ei toimi) – ma lihtsalt olen veendunud, et mistahes avalikku aktsiooni pole mõtet torpedeerida liiga tugeva isikutuvastamisega vaid pigem võiks pakkuda tööriistu topelthääletajate tuvastamiseks. Protsessis peaks sees olema ka see, et kui ma Sind eemaldan saad süsteemilt teate ja saad adminnile ära kituda, et oled ikka reaaalne küll.

    Sisuliselt võttes on selliste aktsioonide probleem aga hoopis mujal – nimelt kipub suur hulk toimuvaid allkirjadekogumisi käima väga ühepoolse info najal ehk osalejad toetavad pigem mõtet, et kampaaniakorraldajal on sheff reklaamslõugan välja kukkunud (“ei taha tsernobõlit meie külla”).

    See adminni poolt muutmise võimalus… on jah selline probleemne punkt. Ma oleks selle pigem realiseerinud nii, et kui väga vaja muuta siis toimub allkirjade reset ja läheb osalejatele kiri et tulgu uuesti ja selline muutust… Aga mingil hetkel ärkab ka minus see pool mis küsib “kas eesmärk on kasutajaid peedistada või saada toimiv protsess”. Muudatuste trail võiks muidugi olla.

  46. Lisatud 6. märts 2010 kell 06:26 | Püsiviide

    Seda nimetatakse seal küll vist allkirjastamiseks, mitte autentimiseks (või kasutasin ma ekraaniviisoris autentimist?). A kes tahab võib korraldada aktsiooni mis lubab ainult ID-kaarti (ja mobiilIDd, mis hetkel veel ei toimi) – ma lihtsalt olen veendunud, et mistahes avalikku aktsiooni pole mõtet torpedeerida liiga tugeva isikutuvastamisega vaid pigem võiks pakkuda tööriistu topelthääletajate tuvastamiseks. Protsessis peaks sees olema ka see, et kui ma Sind eemaldan saad süsteemilt teate ja saad adminnile ära kituda, et oled ikka reaaalne küll.

    Sisuliselt võttes on selliste aktsioonide probleem aga hoopis mujal – nimelt kipub suur hulk toimuvaid allkirjadekogumisi käima väga ühepoolse info najal ehk osalejad toetavad pigem mõtet, et kampaaniakorraldajal on sheff reklaamslõugan välja kukkunud (“ei taha tsernobõlit meie külla”).

    See adminni poolt muutmise võimalus… on jah selline probleemne punkt. Ma oleks selle pigem realiseerinud nii, et kui väga vaja muuta siis toimub allkirjade reset ja läheb osalejatele kiri et tulgu uuesti ja selline muutust… Aga mingil hetkel ärkab ka minus see pool mis küsib “kas eesmärk on kasutajaid peedistada või saada toimiv protsess”. Muudatuste trail võiks muidugi olla.

  47. Lisatud 6. märts 2010 kell 18:34 | Püsiviide

    Jah, mina oleks teinud nii – kui sul seal niigi js nõudev leht – näidanud allkirju js abil. Aga ei pidanud paslikuks sel teemal enam “jaurata”.

  48. Lisatud 6. märts 2010 kell 18:34 | Püsiviide

    Jah, mina oleks teinud nii – kui sul seal niigi js nõudev leht – näidanud allkirju js abil. Aga ei pidanud paslikuks sel teemal enam “jaurata”.

  49. Lisatud 13. märts 2010 kell 12:18 | Püsiviide

    Niisiis: kui yhe IT-eksperimendi algusest on nädal möödas, võib arvatavasti kokkuvõtte teha kyll.

    Logisin ennast hetk tagasi petitsioon.ee-sse. Vastu vaatas kõik täpselt samamoodi kui nädal tagasi: minu kirjatöö “ootel”, nõuti 100 krooni maksmist, ei yhtki märki tagasisidest ega yldse mingist reaktsioonist. Kustutasin petitsiooni ära, algselt kasseeritud 25 kroonile veel 100 lisama ei hakanud. Esiteks ma arvan, et see pisike lust pole niisugust raha väärt ning teiseks pole mul mingit alust uskuda, et veebisaidi adminipoolel keegi selle peale ennast liigutama hakkab.

    Muidugi on loll tunne olla haneks tõmmatud kasutaja, kellelt peteti välja 25 krooni ilma midagi vastu andmata. Aga mind lohutab see, et ma pole ainuke ega isegi mitte kõige suurem loll, kuna mina ei hakanud seda yritust vähemalt oma nime all reklaamima.

  50. Lisatud 13. märts 2010 kell 12:18 | Püsiviide

    Niisiis: kui yhe IT-eksperimendi algusest on nädal möödas, võib arvatavasti kokkuvõtte teha kyll.

    Logisin ennast hetk tagasi petitsioon.ee-sse. Vastu vaatas kõik täpselt samamoodi kui nädal tagasi: minu kirjatöö “ootel”, nõuti 100 krooni maksmist, ei yhtki märki tagasisidest ega yldse mingist reaktsioonist. Kustutasin petitsiooni ära, algselt kasseeritud 25 kroonile veel 100 lisama ei hakanud. Esiteks ma arvan, et see pisike lust pole niisugust raha väärt ning teiseks pole mul mingit alust uskuda, et veebisaidi adminipoolel keegi selle peale ennast liigutama hakkab.

    Muidugi on loll tunne olla haneks tõmmatud kasutaja, kellelt peteti välja 25 krooni ilma midagi vastu andmata. Aga mind lohutab see, et ma pole ainuke ega isegi mitte kõige suurem loll, kuna mina ei hakanud seda yritust vähemalt oma nime all reklaamima.

  51. Duke
    Lisatud 17. märts 2010 kell 07:01 | Püsiviide

    Võiks olla ka mingi featuur – muidugi tasuline – mis sellised petitsioonid efektiivseks muudab.

    Äkki saad mõne riigikogu saadikuga kokkuleppele näiteks vms, kannad natuke pappi üle ja saab seaduse(-muudatuse) vastu.

    Muidu inimesed näevad hulga vaeva ära oma allkirjade andmisega ja kasu polegi midagi.

  52. Duke
    Lisatud 17. märts 2010 kell 07:01 | Püsiviide

    Võiks olla ka mingi featuur – muidugi tasuline – mis sellised petitsioonid efektiivseks muudab.

    Äkki saad mõne riigikogu saadikuga kokkuleppele näiteks vms, kannad natuke pappi üle ja saab seaduse(-muudatuse) vastu.

    Muidu inimesed näevad hulga vaeva ära oma allkirjade andmisega ja kasu polegi midagi.

  53. Lisatud 17. märts 2010 kell 07:16 | Püsiviide

    Tegelt on meetod selline, et paned eduka petitsiooni püsti, astud erakonda ning saad koos vajaliku seadusemuudatusega ka laia profiiliga nõunik/juhtme ametitunnistuse :-)

    “petition is the new CV”

    Või siis peaks tegema keskkonna kasutamise koolitusi – saadakse kokku ja vaadatakse Yes, Prime Minister'i ja tinistatakse ühiselt viskit. Tegemist on riigiasutustes väga populaarse õppevahendiga ning hea viski olemasolul õnnestub läbi viia “kaasamine” mille käigus aktivistid ja ametnikud vennastuvad. Kampaania “ära löö ametnikku, lobise temaga”? Või “Lobistame ära!”

  54. Lisatud 17. märts 2010 kell 07:16 | Püsiviide

    Tegelt on meetod selline, et paned eduka petitsiooni püsti, astud erakonda ning saad koos vajaliku seadusemuudatusega ka laia profiiliga nõunik/juhtme ametitunnistuse :-)

    “petition is the new CV”

    Või siis peaks tegema keskkonna kasutamise koolitusi – saadakse kokku ja vaadatakse Yes, Prime Minister'i ja tinistatakse ühiselt viskit. Tegemist on riigiasutustes väga populaarse õppevahendiga ning hea viski olemasolul õnnestub läbi viia “kaasamine” mille käigus aktivistid ja ametnikud vennastuvad. Kampaania “ära löö ametnikku, lobise temaga”? Või “Lobistame ära!”